Teknoloji

Instagram Kuralları Değiştirecek Bir Özellikle Gelecek

Instagram platformu, kullanıcılarına finstalara (fotoğrafların yalnızca yakın arkadaşların görebileceği şekilde paylaşıldığı “sahte Instagram” terimi için kullanılan bir terim) alternatif sunmayı amaçlayan başka bir özelliği test etmeye başladı.

Buna “diğer taraf” adını verecek. İnsanların yalnızca belirlenmiş arkadaşlarının görebileceği ikincil bir fotoğraf ızgarası oluşturmasına olanak tanıyacak.

Bu size biraz tanıdık geliyorsa bunun nedeni muhtemelen Instagram’ın, kullanıcıların daha sınırlı bir hedef kitleye yönelik gönderiler oluşturmasını çok daha kolay hale getirmesidir. Instagram, kasım ayından itibaren kullanıcılara gönderilerini “yakın arkadaşlarıyla” paylaşma olanağını ekledi. (Yakın arkadaşlar için hikayeler 2018’den beri popüler.) Son zamanlarda hikayeler için hedef kitle listelerini test etti. Böylece kullanıcılar küçük küme paylaşımı için birden fazla liste oluşturabilirler. Elbette uygulama aynı zamanda gerçek bir finsta oluşturmayı da çok daha kolay hale getiriyor.

Flipside özelliği, biraz kafa karıştırıcı bir durumda, aslında kullanıcılara aynı şeyi yapmanın başka bir yolunu sunuyor. Kullanıcılar, “yakın arkadaşları”ndan farklı olarak, “diğer tarafa” ekleyecekleri farklı bir arkadaş listesi oluşturabilecekler. Daha sonra kendi profillerinden erişilebilen ancak yalnızca yukarıda belirtilen arkadaş listelerinin görebildiği “diğer tarafla” paylaşmayı seçebilirler.

Instagram Kuralları Yeniden Konumlandıracak Bir Özellikle Geliyor

Instagram eklentisi Threads uygulamasında paylaşılan ekran görüntülerine göre bireyler, birinin masasında bir anahtar simgesi gördüklerinde, o kişinin başka bir yüzüne erişiminin olup olmadığını anlayabilecek.

Finstas Meta’nın Instagram’da daha özel ve kişisel alanlar yaratma konusundaki son zamanlardaki takıntısı muhtemelen kolaylıktan daha fazlası ile ilgili olabilir. Adam Mosseri (Instagram Başkanı), son birkaç yıldır Instagram kullanıcılarının özellikle akışlarında eskisi kadar paylaşım yapmadıklarını birçok kez dile getirdi. Bunun, reklamlara (çoğunlukla kullanıcıların akışlarına) dayanan bir uygulama için ideal olmadığını belirtti. Instagram’ın insanların paylaşıma ve akışlarda gezinmeye daha fazla zaman ayırmasını sağlayacak yeni yollar araması da şaşırtıcı değil.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu