Teknoloji

Her yıl onlarca çocuk sıcak arabalarda ölüyor! Teknoloji onları kurtarabilir mi?

özel haberler

Yaz aylarının da etkisiyle sıcak otomobillerde çocukların hayatını kaybetme riski endişe verici boyuta ulaştı.

Her yıl onlarca çocuğun sıcak arabalarda can verdiğine tanık oluyoruz. Bu trajik olaylar, çocukların hayatını kaybetmesine yol açan güvenlik ihlallerini vurgulamaktadır.

Bu trajik olayların ana sebeplerinden biri olarak anne baba veya bakıcıların dikkatsizliği ve bilinçsiz davranışları öne çıkıyor.

Uzmanlar, sıcak havalarda arabada bırakılan çocukların vücut sıcaklıklarının tehlikeli seviyelere çıkabileceğini vurguluyor.

Özellikle bebekler ve küçük çocuklar sıcağa yetişkinlerden daha duyarlıdır. Bu nedenle ebeveynler ve bakıcılar çocukları araçta yalnız bırakmamalı ve güvenlik önlemlerini almalıdır.

yaşanmış hikayeler

Tyler Cestia, iki yıl önce ılık bir Haziran sabahı oğlu Thomas’ı kamyonetinde bıraktığından beri kendini iyi hissetmiyor.

Cestia, Los Angeles’taki ofisine giderken Thomas’ı bebek bakıcısına bırakmayı unuttu. Öğle yemeğinde denetçiyle bir restorana gitti ve ardından ofisine geri döndü.

O öğleden sonra, o sabah bebek bakıcısını gördüğünü hatırlamadığını fark etti. Hızla kamyonuna koştu ve oğlu Thomas’ı sürücü koltuğunun arkasındaki araba koltuğunda buldu. 2 buçuk yaşındaki Thomas’ın olay yerinde yaşamını yitirdiği belirlendi.

Diğer davaların sonuçları daha vahimdi. Evlilikler ayrıldı. Bakıcılar yargılandı ve hapis cezasına çarptırıldı.

Her yıl yaklaşık 40 çocuk ölüyor

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresine göre

Teknoloji onları kurtarabilir mi?

Çocuk güvenliği savunucuları, yeni teknolojinin bu tekrar eden trajedileri önlemeye yardımcı olabileceğini söyledi.

Örneğin, iç mekan hareket sensörlü araçlar, araç durduktan sonra arka koltukta bir çocuk tespit ederse korna çalarak sürücünün telefonuna uyarı gönderebiliyor.

Ancak otomobil üreticileri ve düzenleyiciler, güvenlik uzmanlarının tepkisini çeken yeni araçlardaki teknolojiyi standartlaştırmadı.

Kâr amacı gütmeyen bir grup olan Kids and Car Safety’ye göre, 1990’dan beri ülke çapında 1.050 çocuk sıcak arabalarda öldü ve en az 7.300 çocuk çeşitli yaralanmalarla hayatta kaldı.

Kids and Car Safety’nin kurucusu ve başkanı Janette E. Fennell şunları söyledi:

Bunun hâlihazırda halledilmemesi otomobil üreticileri ve hükümet için gerçekten utanç verici olmalı. Bu ölümleri önleyecek teknolojiye sahipsiniz ve bunlar pahalı da değil. Ne için bekliyorsun!

Federal düzenleyiciler, 2021’de ABD Başkanı Joe Biden tarafından imzalanan 1 trilyon dolarlık altyapı yasası uyarınca sürücülere arabayı durdurduktan sonra arka koltuğu kontrol etmelerini hatırlatmak için yeni araçlarla ilgili kurallar geliştirdiklerini söylediler. Ancak bu düzenleme 2025’e kadar yürürlüğe girmeyecek. .

Büyük otomobil üreticileri ayrıca 2025 yılına kadar tüm yeni araçlarda temel arka koltuk hatırlatma sistemlerini içereceklerini taahhüt ettiler.

Alliance for Automotive Innovation’a göre, geçen Ekim ayı itibarıyla 150’den fazla model hatırlatma gönderdi.

Ancak arka koltukta oturan bir çocuğu tespit etmek için radar veya ultrasonik sensörler kullanan yüksek teknoloji sistemler nispeten nadirdir.

Yeni araçlarda çocuk tespit sistemlerinin standart olması gerektiğini savunan Consumer Reports oto güvenlik müdürü Emily A. Thomas şu ifadeleri kullandı:

Maliyet ve talep meselesi. İnsanlar ihtiyaç duydukları şeyin bu olduğunu bilmiyorlar, bu yüzden çok büyük bir talep yok ve ne yazık ki otomobil endüstrisinin cevabı var. Yani ihtiyaç yoksa standart donanım olarak koymuyorlar.

Kids and Car Safety’ye göre, tüm sıcak araba ölümlerinin yaklaşık yarısı, çocukları tehlikeye atmaktan cinayete kadar değişen suçlamalara yol açıyor.

Grup, birçok ebeveynin ve bakıcının hapis cezasından kaçınmak için ve bir çocuğun ölümünden sonra bir mahkeme savaşıyla yüzleşmek istemedikleri için savunma pazarlığı yaptığını söyledi.

psikolojik etkiler

Güney Florida Üniversitesi’nden bir sinirbilimci olan David M. Diamond, ölümlerin çoğunun ebeveynlerin işe gidip gelmesi ve “arka koltukta oturan çocuğun bilincini kaybetmesi” sonucu meydana geldiğini söyledi.

Dr. Diamond, araba sürerken, işe gidip gelmek için alışılmış davranışı yöneten beynin bir kısmının, bir ebeveyne çocuğunu kreşe bırakmasını hatırlatmaktan sorumlu bilinçli hafıza sistemini “bastırdığını” söyledi. Bu stresli ve uykusuz ebeveynlerde daha sık görülür.

Elmas, bir röportajında, “İşte bu yüzden teknolojiye ihtiyacımız var çünkü açıkçası çok unutkanız.”söz konusu.

Birçok yeni araca takılan hatırlatma ışıkları ve alarmlar, sürücülere araç kapalıyken arka koltuğu kontrol etmelerini tavsiye eder.

Bu sistemler genellikle yolculuktan önce veya yolculuk sırasında arka kapının açılmasıyla tetiklenir, ancak arabada gerçekten bir çocuk olup olmadığını algılayamazlar.

Bazı Kia ve Hyundai araçlarında bulunan ultrasonik sensörler, araç kilitlendikten sonra arka koltukta hareket eden bir çocuğu (veya evcil hayvanı) algılayabilir ve ardından korna çalarak sürücüye metin bildirimleri gönderebilir.

Ancak Dr. Thomas, ultrasonik sensörlerin yan sanayi koltukta uyuyan bir çocuğu tespit edemeyebileceğini söyledi.

Radar tabanlı sistemler, otomobil koltuğunda uyuyan bir çocuğun göğsünün inip kalkması gibi hafif hareketleri bile algılayabilir. Söz konusu teknoloji, Genesis GV70 gibi bazı modellerde mevcuttur.

Radar teknolojisi yaygın olarak bulunmamakla birlikte, güvenlik savunucuları, sürücülerin çocuğun yanına çanta, telefon, cüzdan ve hatta ayakkabılarından biri gibi değerli bir şey koyarak arka koltuğu incelemelerini kendilerine hatırlatabileceklerini söylüyor.

haberoguzlar.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu