Ekonomi

Singapur Havayolları, talep azaldığı için Çin uçuşlarını artıracak

Singapur Havayolları İcra Kurulu Başkanı Goh Choon Phong, Çin’den mevcut giden seyahatlerin pandemi öncesi seviyelere ulaşmamasına rağmen Çin’e uçuş kapasitesini artırmayı planladıklarını açıkladı. Havayolu, Şubat ayında Çinli yolcular için Singapur’a vizesiz giriş uygulamasının başlamasıyla birlikte koltuk doluluk oranlarında iyileşme gördü ve bu da havayolunun yük faktörlerinde bir artış sağladı.

Küresel havacılık kapasitesi 2024 yılında pandemi öncesi seviyelere dönerken, Asya’daki toparlanma, özellikle dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olan Çin’den gelen uluslararası talebin durgun olması nedeniyle daha yavaş oldu. Perşembe günü bir basın brifinginde konuşan Phong, “Çin’e yapılan seyahatler güçlü seyrederken, Çin dışına yapılan seyahatler henüz tam olarak toparlanmadı” dedi.

Singapur Havayolları yıl boyunca Şangay, Pekin ve Guangzhou gibi büyük Çin şehirlerine giden rotalara daha fazla koltuk eklemeyi planlıyor. Havayolu, düzenleyici onay sorunları nedeniyle Nisan ayında Chengdu, Chongqing ve Xiamen uçuşlarını askıya almak zorunda kalmıştı. Bu onaylar şimdi verildi ve uçuşların yeniden başlamasına ve Temmuz ayına kadar devam etmesine izin verildi, bu noktada yeni izinler gerekecek.

Çarşamba günü Singapur Havayolları üst üste ikinci kez rekor yıllık kâr açıkladı ve temettüsünü arttırdı. Ancak havayolu şirketi, Mart ayında sona eren çeyrekte net kârında yıllık bazda %4,5 civarında bir düşüş yaşadı ve önceki iki çeyreğe kıyasla kâr artışında bir yavaşlamaya işaret etti. Havayolu şirketi ayrıca, jeopolitik gerilimler ve tedarik zinciri baskılarının yanı sıra kapasite genişledikçe yolcu veriminin azalması gibi potansiyel zorlukların da sinyalini verdi.

Singapur Havayolları, Hindistan havayolu şirketinin Singapur Havayolları ve Tata Sons’un ortak girişimi olan Vistara ile birleşmesinin ardından Air India’nın %25,1 hissesine sahip olmaya hazırlanıyor. Phong, yıl içinde düzenleyici onayların alınmasını beklediğini ifade etti.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Singapur bayrak taşıyıcısı şu anda 200 uçaklık bir filo işletiyor ve mali yıl içinde bu sayıyı 209’a çıkarmayı bekliyor. Phong ayrıca, halen ABD’li düzenleyicilerden sertifika bekleyen Boeing 777-9 modelinin önümüzdeki yıl teslim edilmesinin beklendiğini belirtti.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu