Ekonomi

Novo Nordisk Çin’de jenerik ilaç rekabetine hazırlanıyor

Danimarkalı ilaç şirketi Novo Nordisk, yerel ilaç üreticilerinin diyabet ilacı Ozempic ve zayıflama tedavisi Wegovy’nin jenerik versiyonlarını üretme yolunda ilerlemesi nedeniyle Çin’de artan rekabete hazırlanıyor. Klinik deneme kayıtları, 11’i klinik denemelerin son aşamalarında olmak üzere en az 15 jenerik ilacın geliştirilmekte olduğunu ortaya koyuyor.

2021’de Çin’de onaylanan Ozempic’in bölgedeki satışları geçen yıl ikiye katlanarak 4,8 milyar Danimarka Kronuna (yaklaşık 698 milyon $) ulaştı. Wegovy’nin de yıl içinde onay alması bekleniyor. Bununla birlikte, her iki ilacın da aktif bileşeni olan semaglutidin patenti Çin’de 2026 yılında sona erecek ve bu süre Japonya, Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri gibi diğer önemli pazarlardan daha erken. Novo Nordisk ayrıca Çin’de patentle ilgili yasal bir anlaşmazlıkla da mücadele ediyor ve olumsuz bir mahkeme kararı münhasırlığın daha da erken kaybedilmesine yol açabilir.

Çinli bir firma olan Hangzhou Jiuyuan Gen Mühendisliği, Ozempic ile karşılaştırılabilir bir tedavi için şimdiden onay istedi ve 2025’in ikinci yarısında bir karar bekliyor. Şirket henüz etkinlik verilerini açıklamamıştır. Semaglutid jeneriklerini geliştirmenin son aşamalarında olan diğer Çinli ilaç şirketleri arasında United Laboratories, CSPC Pharmaceutical Group, Huadong Medicine ve Sihuan Pharmaceutical Holdings Group’un bir iştiraki bulunmaktadır. CSPC, semaglutide diyabet ilacının 2026 yılında onaylanmasını beklerken, aracı kurum Jefferies, United Laboratories’in diyabet ve obezite semaglutide ilaçlarını sırasıyla 2025 ve 2027 yıllarında piyasaya süreceğini tahmin ediyor.

Çin’de aşırı kilolu ve obez yetişkinlerin prevalansının 2030 yılına kadar endişe verici seviyelere ulaşması bekleniyor ve bu da bu ilaçların önemini vurguluyor. Analistler, Çinli jenerik ilaçların pazara girmesinin semaglutid ilaçları için %25’lik bir fiyat düşüşüne yol açabileceğini öne sürüyor. Şu anda Ozempic’in haftalık enjeksiyonu, Çin’in kamu hastane sistemi aracılığıyla 3 mL doz başına yaklaşık 100 $’a mal olmaktadır.

Novo Nordisk’in başkan yardımcısı Maziar Mike Doustdar, artan rekabeti kabul ederek, devam eden klinik çalışmalar nedeniyle 2026 ve 2027 yıllarında pazara daha fazla oyuncunun girebileceğini belirtti. Doustdar ayrıca bazı rakiplerin önemli hacimlerde üretim yapabileceklerine dair şüphelerini de dile getirdi.

Novo Nordisk, yerel rekabetin yanı sıra, diyabet ilacı Mounjaro Mayıs ayında Çin’de onaylanan Eli Lilly gibi uluslararası şirketlerle de mücadele ediyor. HSBC analistleri, Lilly’nin Mounjaro ile aynı etken maddeye sahip kilo verme ilacı Zepbound için bu yılın sonlarında ya da 2025’in başlarında onay bekliyor.

Hem Wegovy hem de Zepbound şu anda tedarik kısıtlamalarıyla karşı karşıya, ancak üretim artırılıyor. Shanghai Benemae Pharmaceutical’ın genel müdürü Zuo Ya-Jun, rekabetçi pazar hakkında yorumda bulunarak, başarının bir ürünün etkinlik, tedavi dayanıklılığı ve satış yetenekleri gibi ayırt edici özelliklerine bağlı olacağını belirtti.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort